My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Friday, May 13, 2011

Handtas

Iedere zich zelf respecterende vrouw heeft een handtas of drie. Zo ook Marielle. Het deel van deze 'zich zelf respecterende vrouwen' dat moeder is, heeft haar handtas voor merendeel gevuld met snotlappen, snoeppapiertjes en een paar kleurpotloden. Onlangs was Marielle haar handtas aan het uitmesten en kwam met twee handen vol zooi de keuken inlopen. Galant als ik ben, nam ik het van haar over om het weg te gooien, en wat schetst mijn verbazing: er zit een zakje hard geworden plakrijst tussen de snotlappen en snoeppapiertjes. Kennelijk is mijn vrouw al aardig geintegreerd in de Thaise samenleving; niet alleen eet ze de meest wazige thaise soepjes, volgens goed thais gebruik heeft ze ook altijd wat rijst binnen handbereik.

No comments:

Post a Comment