My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Monday, May 9, 2011

tegenstand

Soms kun je aan de geestelijke weerstand afmeten of je op de goede weg zit. Vorige week vrijdag zou ik een training verzorgen voor het school bestuur van een christelijke missionary school in Malaysia.
Deze maand is (te) vol en ik had me dan ook niet echt goed kunnen voorbereiden. Donderdag ochtend werd ik ziek wakker en het meeste van de dag heb ik op de wc doorgebracht. Toch besloten om 's middags naar het vliegveld te gaan. Mijn vlucht naar Bangkok was verlaat en op het moment dat mijn vliegtuig in Bangkok landde, was mijn vlucht naar Malaysia al aan het boarden.
Eindelijk in het vliegveld werd ik de verkeerde kant opgestuurd. Rennend van de ene kant naar de andere kant (met geknepen billen en een lege maag) nog net op tijd bij de 'gate' aangekomen. Hijgend als een oud paard en het zweet op m'n kop het vliegtuig in. 's Avonds om 23.30 in het hotel aangekomen ben ik gelijk mijn bed in gekropen. 's Ochtends er weer vroeg uit en de hele dag les gegeven. Zaterdag om 5 uur 's ochtends er weer uit, op weg naar het vliegveld. Of ik nog wat van de omgeving heb gezien? Ik kan het me niet herinneren.
Toch weet ik dat het goed is geweest dat ik ben gegaan en God heeft me geholpen om de training goed te doen. Het was wel duidelijk dat de tegenstander niet wilde dat ik er was. Pech voor hem. God is groter!

No comments:

Post a Comment