My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Monday, March 1, 2010

kreperen

Dat is wat we kamperen vroeger noemde: "kreperen". Als je het hele jaar door je wel georganiseerde leventje leeft, is het leuk (dat vonden wij tenminste) om 2 weken per jaar te tobben.
Half staand in een tent aan en uit kleden, douchen met koud water en koken op 1 pitje; het geeft je het gevoel dat je leeft. Kamperen hier in Thailand is niet zo populair als in Europa, maar zeker hier in het noorden zijn er aardig wat mensen die dit regelmatig doen. In de afgelopen 6 jaar was kamperen iets waar we absoluut geen zin in hadden. Voor ons gevoel bestond het grootste deel van ons dagelijks leven uit tobben (ik stel me een beetje aan voor het dramatische effect) en als de kinderen dan terug bij hun ouders waren, wilde we vooral gemak en comfort. Een beetje lange introductie om te komen tot wat ik eigenlijk wilde zeggen: Simcha en ik zijn afgelopen weekend wezen kamperen met de padvinders en het is ons goed bevallen. We zitten er aan te denken om het in de April vakantie eens te gaan proberen. Je hebt hier vlakbij de hoogste berg van Thailand (deel van de Himalaya) en daar is het zo'n 10 graden koeler dan hier in het dal . En dat is best wel fijn als het hier 40+ graden is.

No comments:

Post a Comment