My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Wednesday, April 20, 2011

voorspelbaar

Sommige aspecten van het leven hier zijn zo onvoorspelbaar dat je er op kunt rekenen. Neem bijvoorbeeld elektriciteit: als het tijdens het regenseizoen (zo'n 6 maanden; half mei tot half november) hard begint te waaien aan eind van de middag kun je er van uitgaan dat niet al te lang daarna de stroom wegvalt. Hetzelfde geld wanneer je Thaise mannen ziet werken aan de bedrading in je wijk. Op een bamboe ladder, zonder beveiliging. Toch is de onvoorspelbaarheid van de elektriciteit hier lang niet zo erg als elders, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Dat doe ik ook niet, ik vertel het slechts. Vrienden van ons hebben in Bangladesh gewoond/ gewerkt en daar hadden ze slechts een paar uur per dag stroom, als ze geluk hadden. En dan met 40+ graden in een appartementje. Zoals ik als zei: ik klaag niet.

No comments:

Post a Comment