My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Thursday, August 26, 2010

verwachtingen

In onze Gebedsbrief schreven we er al over: dat het goed is om verwachting te hebben. Mensen kunnen je teleurstellen maar God stelt nooit teleur!
Als het anders gaat dan dat ik dacht heeft dat vooral met mijzelf te maken en niks met God die tekort zou schieten.
Zeker hier in Thailand kan ik niets anders dan accepteren dat de verwachtingen die ik heb van Thaise mensen niet overeenkomen met hun waarden en normen.
Zo kregen we bijvoorbeeld een brief in de bus waarin stond dat de lokale overheid de dag erna de hele wijk zou komen 'behandelen' in een poging gevaarlijke muskieten te doden. Momenteel barst het van de muggen (natte seizoen) en veel mensen worden ernstig ziek van beten van deze muggen. We hebben in het verleden wel eens gezien hoe ze dit doen: mannetjes in maanpakjes hebben een soort apparaat (te vergelijken met zo'n black en decker blad blazer) waar zwaar giftige dampen uit komen. Vandaar de waarschuwing. Iedereen moest z'n ramen en deuren dicht houden. Lekker warm!
Het duurde maar en duurde maar. We zagen geen maanmannetjes. Tot een uur of drie. Toen reed er een auto door de straat met achterin de open laadbak, jawel twee maanmannetjes met bladblazers. Ze reden echter zo snel dat ik betwijfel of ze ook maar een mug hebben geraakt. Ik denk dat ze binnen het kwartier klaar waren met onze wijk, een buurt met zo'n 300 huizen. En het meest komische van alles was nog wel dat, terwijl de blazers in zo'n beschermend pak liepen, de chauffeur van de truck gewoon in z'n hempje zat met het raam open.

No comments:

Post a Comment