My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Sunday, October 17, 2010

ik kan er niks aan doen

Sorry hoor, maar ik wil toch weer schrijven over hoe geweldig goed onze Vader is. Ik schreef al eerder hoe een collega ons geld had gegeven om onze verjaardagen te vieren. Nou, het werd nog beter.
Vrienden van ons gaven ons niet alleen een gift maar brachten ook een taart en namen ons gezin mee uit eten. Marielle heeft nog nooit zoveel lieve verjaardagswensen gehad via facebook, hyves en email. Marielle vertelde me gisteren dat het een van haar betere verjaardagen is geweest. 's Ochtends was ze naar onze kerk geweest waar we momenteel een gast spreker uit New York op bezoek hebben. Marielle voelde zich erg gesterkt en gezegend door zijn onderwijs. Als deel van zijn bediening had hij een groot aantal, door hem geschreven boeken bij zich. Van het geld dat we hadden gehad waren we nu in staat om ons een aantal boeken 'cadeau' te doen.
De uitdaging van 'specifieke' giften is dat je ze niet voor iets anders kunt gebruiken. Dus terwijl we ons verjaardagsgeld stonden uit te geven aan boeken, wisten we nog niet hoe we de komende week door moesten komen.
Vanochtend na de kerkdienst komt een vriend van ons langslopen. Hij stopt 'iets' in het borstzakje van m'n shirt en zegt: "be blessed".
Voordat ik de kans had om dank je wel te zeggen was hij al doorgelopen. Je raadt het al; genoeg geld voor de komende week. Je mag rustig weten dat er dagen zijn dat ik echt geen zin heb in uitdagingen, en zeker niet in financiële uitdagingen. Het leven op het zendingsveld is al uitdagend genoeg. Aan de andere kant hebben we in de afgelopen tijd zo heel duidelijk mogen ervaren dat God ons ziet en dat Hij om ons geeft. Hij laat zijn liefde zien door mensen hier op het zendingsveld en door familie en vrienden in Nederland. Deze ervaringen zijn onbetaalbaar.

1 comment:

  1. Gaaf toch hoe Hij echt voorziet. Je moet soms geduld hebben maar je laten zitten heeft Hij nog nooit gedaan en zal Hij ook nooit doen!

    ReplyDelete