My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Monday, October 11, 2010

koelkast

"Aan het einde van je salaris een stukje maand overhouden" is een uitspraak voor de meeste wel bekend.
Zo'n maand is een uitdagende realiteit waarbij je hoopt dat het maar snel voorbij gaat.
De laatste tijd hebben we regelmatig stukjes maand over. Alhoewel stressvol zien we toch ook hoe dit ons dichter bij God brengt.
Het is relatief makkelijk om te zeggen dat je gelooft dat God voorziet als het om een ander gaat of wanneer je koelkast en voorraadkast gevuld zijn.
Maar als dat niet het geval is, komt het erop aan: 'geloof ik het echt?'
Ik niet altijd, moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop wel dat God voorziet, maar als ik het niet 1-2-3 zie, wordt het toch moeilijker.

Afgelopen weekend liet God zien hoe goed Hij is en dat Hij te vertrouwen is.
We hebben nog een halve maand over en de poen is nagenoeg op. We wisten eigenlijk niet zo goed wat te doen.
God gelukkig wel. Voor zaterdag avond werden we uitgenodigd bij vrienden die in overvloed hadden gekookt. Zoveel dat we overhielden en mee naar huis mochten nemen.
Op zondag werden we uitgenodigd voor een verjaardag bbq bij de buren. Hetzelfde verhaal; meer eten dan dat we op konden.
Mooi he. Thuis een lege koelkast maar toch meer te eten hebben dan je op kan.

Vanochtend las ik psalm 33 en ik wil het laatste stuk met jullie delen:

"We wait in hope for the Lord;
He is our help and our shield.
In Him our hearts rejoice,
for we trust in his holy name.
May your unfailing love rest upon us, O Lord,
as we put our hope in you"

We hebben een goede God!

No comments:

Post a Comment