My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Monday, October 18, 2010

luchtig maar met diepgang

Even wat anders, wat luchtigers zo u wilt. Het heeft ook niks met zending te maken.

Simcha vroeg tijdens het eten of 'Iron Man' een leuke film was.
"Ja, zeker wel" antwoordde ik.
"Is het ook geschikt voor kinderen" was Simcha's volgende vraag.
"Nee" zei ik, "niet echt".
Simcha: "waarom niet pa?"
"Nou gewoon, er wordt teveel in geschoten en gevochten enzo"

Simcha dacht hier even over na, keek me vervolgens aan met een niet begrijpende blik in zijn ogen en vroeg: "En volwassenen vinden dat leuk?"

Je zou natuurlijk kunnen reageren met te zeggen dat zo'n kind het allemaal nog niet zo goed begrijpt; de dingen die volwassenen leuk vinden. Maar misschien zijn we (ben ik) wel zo ver afgedwaald van wat 'normaal' is dat ik het ben die het niet meer zo goed begrijp.

No comments:

Post a Comment