My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Thursday, December 16, 2010

vindingrijk

Een van de vele dingen die ik leuk vind aan Thaise mensen is dat ze hebben de gave om met bijna niks, iets te creëren. Van de week was ik bezig om onze tuin een beetje op te knappen. D'r was niks; harde kleigrond en wat onkruid hier en daar. Aan de zijkant van ons huis hebben we een waterpijp die uit de muur komt en in de grond verdwijnt. Deze pijp lekt een beetje en elke paar seconden druppelt er wat water op de grond. Marielle d'r vriendin had wat kleine plantjes geplant onder deze lekkende waterpijp en langzamerhand begon het er steeds groener en gezelliger uit te zien. Waar ik me druk maakte over het lek en het zo snel mogelijk gemaakt wil hebben, accepteerde deze vrouw het gegeven en gebruikte het in haar voordeel.

No comments:

Post a Comment