My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Saturday, February 20, 2010

onderweg 2

Deze is niet zo grappig, maar eerder irritant. Sorry, maar ik moest het even kwijt. Ik houd van de Thaise mensen, maar sommige dingen .... Het irritante zit 'm vooral in het feit dat ze er niks om geven. Ze staan er gewoon niet bij stil en als ze dat wel zouden doen, dan veranderd dat hun gedrag niet. Ze geloven dat als het hun tijd is, ze daar toch niks aan kunnen veranderen, dus waarom zou je nadenken bij wat je doet. Wat een gezemel; waar heb je het over Jurrian.
Luister: opnieuw een snelweg, twee rijstroken, erg stil op de weg, nog 5 uur rijden voor de boeg dus het gaspedaal op 120. Ik rijdt op de rechter rijstrook (hier rijdt men links dus ik zat op de snelle rijstrook) en iets voor me op de linker rijstrook rijdt een Thaise man in een pickup. Achterbak volgeladen met van alles en nog wat inclusief twee Thaise mannen. Als ik op het punt sta om hem voorbij te rijden schuift hij naar rechts. Hij rijdt 40 - 60 km/h en ik 120. Je snapt het al: ik was in een klap klaarwakker en vol op de rem. Het gaat allemaal nog net goed. Ik ga hem links voorbij en kijk naar de chauffeur. Die zit op z'n dooie gemakkie voor zich uit te kijken en heeft nergens last van. Vijf kilometer verder zie ik dat er een afslag naar rechts is en waarschijnlijk was deze man erg op tijd met het voorsorteren. Verbaast u niet, verwonderd u slechts.

No comments:

Post a Comment