My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Saturday, February 20, 2010

onderweg 3

Deze is een beetje vies. Denk aan de franse hurk toiletten die je vindt langs de snelwegen als je op weg bent naar het zuiden. Nou, die heb je hier dus ook. Als ervaren kampeerders weet je dat je altijd je eigen wc papier mee moet nemen naar zulk soort gelegenheden. De kans dat er een rol hangt is klein.
Hier gebruiken ze geen wc papier. In het hokje heb je een water bassin met een bakje waar je het resultaat van je toilet bezoek mee doorspoelt. Ik denk (ik heb het nog nooit gevraagd aan een Thai, maar mijn vermoeden wel bevestig gekregen via andere bronnen) dat men zich handmatig schoonmaakt. Dat handmatig moet je dan letterlijk nemen. Dat is ook de reden dat men hier met rechts eet en je ook iemand geen dingen aanreikt met links. Dat is dan weer niet zo netjes. Gelukkig wordt het hier ook steeds moderner en ik had het geluk dat er een wc papier automaat hing. Voor 1 baht kreeg ik een velletje op 5. De vraag is natuurlijk hoeveel je denkt nodig te hebben. Want als je daar eenmaal zit en het is op, dan heb je een probleem. Dan is er nog maar 1 optie....

No comments:

Post a Comment