My photo
Chiang Mai, Thailand
Sinds 2003 wonen en werken mijn vrouw Marielle en ik, samen met onze twee kinderen Simcha en Ava, in het noorden van Thailand.

Friday, February 26, 2010

opscheppen

Ik moet even opscheppen. Vanmiddag hadden Marielle en ik opnieuw een afspraak op school om te praten over Simcha's ontwikkelingen. Kinderen wiens eerste taal niet engels is, krijgen speciale support om te zorgen dat ze zo snel mogelijk op niveau komen. Bij Simcha lijkt dit proces iets langer te duren als normaal en daarom hadden we deze vergadering. Ik was opnieuw erg onder de indruk van de mentaliteit van de mensen op de school. Er waren 7 mensen aanwezig; van Simcha's juf tot een spraak therapeute en alles wat er tussen zit. De vrouw die de vergadering leidde begon om een lijst te maken van Simcha's sterke kanten en het was zo bijzonder om te merken hoe elk van deze 7 personen iets unieks en positiefs over onze zoon kon noemen. Dat was een geweldige start en het maakte het zoveel makkelijker om daarna zijn zwakke kanten te onderzoeken en samen mogelijke oplossingen te bespreken. Het grote verschil tussen Grace int. school en de meeste andere scholen is dat ze hier niet 'slechts' hun werk doen, maar ze geven echt om elk kind! Alle onderwijzers en ander personeel werkt als vrijwilliger op de school; ze hebben huis en haard verlaten om hier te investeren in de levens van deze kinderen. Is dat niet geweldig?

No comments:

Post a Comment